Марсохід Perseverance прислав фото зламаного вертольота NASA Ingenuity на марсіанській дюні

    485

    NASA поділилося зображенням вертольота Ingenuity, що самотньо стоїть на марсіанській дюні – він зламався під час останнього польоту і більше ніколи не підніметься над поверхнею Червоної планети. Марсохід йтиме від нього все далі й далі, доки не перерветься зв’язок.

    Гелікоптер Ingenuity став першим літальним засобом, який піднявся в атмосферу за межами Землі. Йому навіть було надано код ІКАО — все, як належить у дорослій авіації. Апарат масою 1,8 кг був розрахований на 5 польотів, що мало довести можливість літати в атмосфері Марса, щільність якої в місці посадки складає всього 1 % від земної. Вертоліт здійснив 72 зльоти та посадки за майже 3 земні роки. Це навіть не успіх – це тріумф інженерної думки.

    Під час фінального чи фатального польоту 18 січня 2024 року в момент приземлення щось пішло не так і вертоліт зачепив лопатями поверхню Марса. Навігаційна камера вертольота показала тінь від однієї лопаті, кінчик якої виявився сколотим. Ймовірно, інші лопаті теж зазнали пошкоджень, що NASA ще перевірятиме. Швидкість обертання лопатей Ingenuity досягає 42,3 об/с. Хоч би якими міцними були лопаті, удар буде достатньої сили, щоб їх пошкодити. Навіть найменше викривлення порушить балансування, що унеможливить контрольовані польоти.

    Виконавши свою наукову програму, гелікоптер став допомагати з розвідкою маршруту для просування марсохода Perseverance кратером Єзеро. Також за допомогою вертольота вівся пошук найцікавіших місць для вивчення обладнання марсохода. За весь час польотів на Марсі гелікоптер провів у польоті 128,8 хв, пролетівши близько 17 км на середній швидкості 10 м/с. Максимальна висота підйому досягла 24 м, хоча зазвичай він літав на висоті близько 10 м.

    Фотографію самотнього вертольота марсохід Perseverance зробив камерою Mastcam-Z – це основна наукова камера апарату. Знімок було отримано 4 лютого 2024 року о 13:05 за місцевим сонячним часом, трохи більше ніж через два тижні з того часу, як вертоліт отримав пошкодження, несумісні з продовженням польотів.