Українець запустив подарунковий бізнес на звичайному продукті

1235

Мед вигідніше продавати у маленьких баночках. Такі купують на подарунки. Про це розповів Gazeta.ua засновник бренду Be Honey Роман Бака. Заснував свою марку півтори роки тому.

Найщасливіший день у моєму житті – коли почав розвивати власну марку меду. До того працював у банку. Пасіка – це сімейна справа. Нею 35 років тому почав займатися ще мій дідусь. Цього літа викачав 3 тони меду. Більшу частину вже продали“, – говорить Роман.

За його словами, українці недооцінюють мед. Не знають, яким він має бути. Хочуть рідкий. Таким може бути тільки акацієвий мед – і тільки влітку. Інший кристалізується. У супермаркетах мед роблять рідким – розтоплюють, додають щось. Зростає попит на місцеві продукти, здорове харчування. З’являються покупці, які цінують натуральне. Це наштовхнуло на думку про власну марку.

У справу вклав 30 тис. грн. Гроші пішли на закупівлю тари, наліпок, спеціального паперу та транспортні витрати. Мед продає через інтернет та магазини натуральних продуктів.

У банку моїм клієнтом був власник мережі кіосків біля станцій метро. Він запропонував продавати мед через кіоски. Розфасували в звичайні півлітрові банки й поставили на вітрини. За три місяці не продали жодної. Тоді я зрозумів, що цей формат – не наш. Треба орієнтуватися на іншого покупця“, – говорить Роман Бака.

Найдешевша баночка меду коштує 40 гривень. Важить 250 грамів. Найдорожче продають подарунковий набір із шести баночок у подарунковій коробці. Коштує 800 гривень.

Запропонував продавати мед через крамниці натуральних продуктів. Там сказали:”Якраз шукали виробника меду”. Такі крамниці цікавить не тільки натуральний продукт, але й те, як його подають. Брали участь у ярмарках продуктів українського виробництва. Там були й інші виробники меду. Їх конкурентами важко назвати, бо всі разом задовольняємо тільки 5% від потреб ринку“, – говорить Роман.

21 кілограм меду Be Honey відправили в Йорданію. Мають англомовну версію сайту. Отримують замовлення з інших країн. Іорданець замовив 6 баночок меду на подарунки друзям. Мед їм сподобався. У справах був в Україні. Замовив ще 21 кілограм.

Наш покупець – офісний працівник. Турбується про своє здоров’я, але не має часу ходити по ринкам чи шукати знайомих пасічників“, – говорить співзасновниця бренду Ксенія Городецька.

Мед у невеликих баночках замовляли на корпоративні подарунки великі компанії. Купують по 200-400 баночок. Найбільше замовили 600. З часом почали розробляти медові десерти. У банку з медом додають горіхи, соняшникове насіння. Готують і шоколадну пасту з подрібненими горіхами. Десерти беруть для подарунків гостям на весілля. Замовляють по 30-50 штук.

Горіхи не впливають на властивості меду. Такі солодощі довго зберігаються. Їх часто замовляють для маленьких дітей або ті, хто слідкує за здоров’ям. Ними замінюють цукерки“,- каже Ксенія.