Не має значення, наскільки скрупульозно ми вивчаємо компанію чи готуємося до співбесіди: нове робоче місце — це майже завжди партія у казино. Ми ставимо всі фішки на те, що начальник дійсно не завалюватиме нас понаднормовою роботою, а атмосфера в колективі і справді виявиться такою доброзичливою, як нам розповідав HR-менеджер. Але навіть готовність до всього не скасовує смутку від розчарування, коли ми розуміємо, що нова посада не така прекрасна, як нам здавалося.
Експерти дали кілька порад, як впоратися зі своїми емоціями, ухвалити рішення про звільнення та уникнути повторення такої ситуації в майбутньому.
1. Знайти головну причину розчарування
Найчастіше це почуття виникає, коли проходить наснаги від нової роботи або з’являються перші складнощі у спілкуванні з колегами. Однак варто відразу виключити кілька небезпечних сигналів, після яких точно настав час йти. За словами співзасновниці рекрутингової агенції Гілліан Вільямс, до них належить будь-яка аморальна, неетична або навіть протизаконна поведінка. “Вас ніколи не повинні ставити в ситуацію, в якій вам доводиться відмовлятися від своїх цінностей та принципів”, – додає експерт.
Інша вагома причина для звільнення – погіршення фізичного чи ментального здоров’я та робочий стрес, який починає впливати на особисте життя.
2. Дати роботі час
Мало кому виходить миттєво звикнути до нового місця або влитися в незнайомий колектив, особливо при віддаленій роботі. Якщо нічого критичного в компанії не відбувається, дайте собі три чи чотири місяці, щоби освоїтися.
3. Пошукати причину вигоряння поза роботою
Іноді дуже легко пов’язати появу певних почуттів із початком нової роботи. Насправді наші емоції набагато багатогранніші. Саме тому важливо розглядати й інші фактори, які могли призвести до вигоряння, наприклад, особисті стосунки з партнером або з дітьми.
4. Розібратися зі своїми очікуваннями
Ще одна причина, через яку ми відчуваємо розчарування, — невідповідність нашої посади на папері та реальному житті. У такому разі вся справа може бути в непорозумінні, і варто поговорити з керівником.
Іноді нам здається, що вихід тільки один — звільнятися. Але потім, коли ми починаємо обговорювати проблему з іншими людьми, виявляється, що все потрібне нам уже у нас під носом», — зазначає експерт з кар’єри Мінда Хартс. Іншими словами, якщо новий бос знатиме про ваші проблеми, він допоможе їх вирішити.
5. Піти з гідністю
Якщо ви перепробували всі способи і нічого не спрацювало, можливо, вам справді час йти.
Головне — заздалегідь розібратися з фінансами. Якщо ви плануєте взяти невелику перерву перед черговою роботою, варто забезпечити подушку безпеки на 3-6 місяців. За інших планів краще спочатку знайти нове місце, а вже потім йти зі старого.
У решті слід дотримуватися стандартних кроків: заздалегідь повідомити про звільнення, сповістити свого начальника і передати справи співробітнику, який займе вашу посаду після вас.
Щоб уникнути розчарування наступного разу, важливо знайти таку роботу, яка підходитиме вам за всіма параметрами. А для цього насамперед потрібно розібратися у собі та своїх цінностях.
Проаналізуйте або навіть запишіть усі ключові фактори, які є важливими для вас у роботі. Додайте якнайбільше деталей: свої основні вимоги, очікування, комфортний вам темп роботи та інші її характеристики. Це допоможе грамотно оцінювати вакансії.
Перед співбесідою дізнайтесь більше про компанію. А безпосередньо у HR-менеджера можна уточнити, як проходитиме робочий день, як спілкуються між собою співробітники, як оцінюється робота та які можливості для зростання існують.