Звіртеся з кожним пунктом під час випробувального терміну чи пізніше.
1. Ви самі плануєте робочий день
Так, у вас є список конкретних справ із термінами їх виконання. І ви точно знаєте, що саме від вас потрібно зробити. Але рішення, як виконувати завдання, приймаєте ви.
Частина може бути чітко прив’язана до певного часу — наприклад, робочі планерки, регулярні зустрічі з клієнтами чи уроки в освітньому центрі. Але такі справи не займають більшу частину робочого дня, і проміжки між ними ви плануєте на власний розсуд.
Такий графік допомагає виконувати найважливіші та найскладніші завдання в той час, коли ви найбільш продуктивні, наприклад, вранці або в другій половині дня. А в останні години займатися різними рутинними справами.
2. Вам доступний гібридний формат роботи
Останнім часом набирає популярності робочий графік, який дозволяє частину робочого дня або тижня проводити в офісі, а решту часу працювати віддалено . Такий розклад може збільшити продуктивність та знизити стрес.
Декілька недавніх досліджень показали , що постійна присутність в офісі викликає підвищену стомлюваність через некомфортний рівень шуму і безліч відволікаючих факторів. Наприклад, телефонних дзвінків та розмов колег, які працюють поруч.
Тому великий плюс, якщо у вас є можливість хоча б пару днів на тиждень працювати з дому, у тиші та комфорті.
3. У вас є точні межі між роботою та особистим життям
Це означає, що після робочого дня ви не продовжуєте вирішувати свої завдання, а у вихідні не беретеся за термінову презентацію чи об’ємний звіт. І це правило, винятки з якого виникають дуже рідко.
Звичайно, якщо ви захоплені своєю справою, то можете подумки повертатися до справ увечері перед сном або у вихідні під час сніданку. Але якщо ви, проковтнувши бутерброд, змушені відразу відкрити ноутбук і просидіти до вечора за презентацією — це тривожний сигнал.
Дослідження доводять , що некероване робоче навантаження – одна з п’яти основних причин вигоряння на роботі. Тому обов’язково зверніть увагу, чи вам часто доводиться працювати в неробочий час.
4. Ви знаєте, який внесок вносите у спільну справу
Ще одна з причин вигоряння на роботі – відчуття безглуздості власних зусиль. Якщо людина не бачить, який вклад робить роботу компанії, його мотивація може сильно знизитися. А разом із нею часто падає і продуктивність.
Звісно, зарплата завжди залишається чудовим стимулом. Але зазвичай людина працює не тільки заради щомісячних перерахувань на карту. Більшості сучасних фахівців важливо бачити, що вони виконують реально важливі та корисні справи. І тут можна отримати набагато більше приємних емоцій від роботи.
5. Ви можете експериментувати та шукати нові підходи
Є люди, яким подобається рутина. Вони не заперечують, якщо доводиться день у день виконувати ті самі дії. Але навіть їм часом набридає одноманітність.
Якщо ви маєте справу з різноманітними завданнями, якщо в робочому процесі регулярно з’являються нові виклики, які вам цікаві, у вас набагато менше ймовірності занудьгувати.
Але й до традиційних завдань можна знайти різні підходи. Наприклад, спробувати новий стиль дизайну сайтів для клієнтів. Або ввести свіжі та несподівані рубрики у корпоративний канал у месенджері. Якщо у вас є можливість тестувати нові ідеї та аналізувати результати, робота може здатися вам набагато цікавішою.
Так, на старті кар’єри, перш за все, варто розібратися з типовими завданнями. Але якщо ви знаєте, що потім зможете експериментувати, можна додати плюс до загальної оцінки поточної роботи.
6. Ви бачите можливості кар’єрного зростання
Як правило, цей пункт прямо пов’язаний із попереднім. Можливо, поки вас повністю влаштовує і поточна посада, і список обов’язків, що додаються до неї. Але, якщо ви знатимете, в якому напрямку зможете рухатися в майбутньому, у вас більше шансів відчути задоволення від роботи.
Дослідження підтверджують , що кар’єрна невизначеність – ще одна серйозна причина робочого вигоряння . Варто переконатися, що вона вам не загрожує.
7. У вас складаються добрі стосунки з колегами
Так, можна цілком зосередитися на ділі, майже не спілкуватися з оточуючими та почуватися досить комфортно. Але додайте впевненість, що з будь-яким складним питанням ви можете звернутися до безпосереднього керівника, і той вислухає та намагатиметься допомогти. Уявіть, що колеги доброзичливі та ставляться до вас із симпатією. І хтось завжди радіє, побачивши вас в офісі.
У такій атмосфері навіть із серйозними труднощами у роботі можна впоратися легше. Недавнє дослідження, в якому брали участь педагоги, показало : стосунки з колегами теж один із важливих факторів психологічного благополуччя.
8. Ви із задоволенням розповідаєте про роботу друзям
Це суб’єктивний, але дуже важливий пункт. Буває, що людина намагається уникнути розпитувань про професійні справи — перекладає тему або говорить про те, що поки сама ще не визначила ставлення до своєї посади.
Якщо ви перейшли на нове місце зовсім недавно, така позиція цілком зрозуміла. Але якщо ваш випробувальний термін наближається до кінця, а вам все ще не хочеться розповідати про роботу нічого хорошого, варто насторожитися.
Якщо ж ви із задоволенням ділитеся своїми враженнями (зрозуміло, не порушуючи при цьому договору про нерозголошення інформації), можна зробити висновок: швидше за все, ви на своєму місці.