7 причин, чому Xiaomi вже не топ

    65

    Колись унікальний бренд став таким самим, як і всі. На жаль.

    1. Флагманські смартфони стали надто дорогими

    Xiaomi починала як виробник «вбивць флагманів» і прагнула пропонувати 120% можливостей за 80% вартості. За це компанію і полюбили спочатку у Китаї, а потім у всьому світі. Ось тільки згодом вона перетворилася на те, проти чого боролася.

    Xiaomi все уважніше дивилася на конкурентів на кшталт Apple і Samsung і поступово почала переймати не лише якісь дизайнерські та технологічні фішки, а й ціноутворення. І доки Nothing повертається до витоків «вбивць флагманів» з відмінними телефонами за 400 дол, Xiaomi випускає камерофони з логотипом Leica і цінником від 1000 доларів, відштовхуючи відданих фанатів минулих пристроїв.

    2. Лінійки стали розмитими та нелогічними

    Звичайно ж, Xiaomi – це не тільки про флагмани, а для більшості користувачів – взагалі не про них. Компанія також виробляє бюджетні та середньобюджетні гаджети, ось тільки щорічний випуск величезної кількості пристроїв та дивний поділ на лінійки ускладнює життя потенційним покупцям.

    Так, головний бренд Xiaomi відокремився і начебто зосередився на флагманських пристроях. Але ось у суббрендах Redmi і Poco панує повна плутанина. Смартфонів вони випускають багато, при цьому різницю між моделями часто можуть зводитися лише до обсягу пам’яті, прошивки або дизайну.

    Замість того щоб щороку випускати, скажімо, пару бюджетних Redmi та пару середняків Poco, Xiaomi розмиває кордони у позиціонуванні брендів та штампує десятки телефонів. Redmi виробляє як ультрабюджетні моделі на кшталт Redmi A3 , так і флагмани (субфлагмани?) з приставками типу Ultra та Extreme, які отримують колаборації з брендами рівня Lamborghini .

    Poco у флагмани поки не мітить, розкид коливається від початкових до середніх моделей. Але при цьому телефони Poco – це часто ті ж Redmi, тільки з трохи іншим оформленням корпусу та окремою версією системи.

    Створюється стійке відчуття, що мета такої стратегії – заплутати покупця і переконати, що Xiaomi має опції на будь-який смак, тоді як насправді частина варіантів ідентичні. І різними ринками це не пояснюється, оскільки все так чи інакше стікається на AliExpress.

    3. Новинки більше не радують новизною

    Колись саме Xiaomi задавала тренди на ринку мобільних пристроїв. Та ж лінійка Mi Mix була інноваційною та експериментувала з функціями на кшталт висувної селфі-камери і навіть екрану, що обертався навколо всього смартфона. Mi Mix Alpha досі виглядає як щось із дивного сну, а не як реальний гаджет.

    Xiaomi вміла дивувати і любила це робити, але в останні роки ніби розсудилася і пішла шляхом Apple і Samsung. Компанія змінює у нових поколіннях рівно стільки, щоб гаджет можна було описати як новий та візуально відрізнити від торішнього.

    Тут можна слушно заперечити, що стагнує весь ринок. Але у випадку з Xiaomi сумно бачити, як у тих же Xiaomi Smart Band рік у рік змінюють хіба що цифру в назві і додають пару дрібних змін замість чогось дійсно нового. Адже колись анонс нового покоління браслета був справжньою подією.

    4. Китайські версії пристроїв відрізняються від глобальних

    Якщо більшість брендів дозволяють повноцінно використовувати свої пристрої в будь-якій країні без обмежень можливостей, то Xiaomi не все так просто. Моделі для Китаю часто позбавлені підтримки потрібних мов, NFC та eSIM і завжди – сервісів Google, включаючи Google Play. Також не підтримуються деякі частоти LTE, які використовують оператори.

    Перепрошивка на глобальну версію допоможе з програмними обмеженнями, але інше залізо від цього не зросте: NFC, eSIM та підтримки частот це не додасть. До того ж із самою перепрошивкою не все так просто.

    Довгий час Xiaomi дозволяла більш-менш безболісно і швидко перепрошувати свої пристрої. На зорі компанії ще були популярні альтернативні системи на кшталт Paranoid Android, з якими багато хто любив експериментувати.

    Ще у гаджетів було більш практичне застосування: куплений у Китаї телефон із місцевою версією системи можна було перевести на глобальну з доступом до всіх функцій, хай і не апаратних. В останні роки перепрошивка актуальних Xiaomi стала практично неможливою для звичайного користувача.

    Цю тенденцію підхопили і компанії з екосистеми бренду: багато розумних пристроїв , датчиків і побутових приладів просто відмовляться синхронізуватися з телефоном не в домашньому регіоні. Це торкнулося навіть розумних годівниць та лотків для вихованців від Petkit — їх, до речі, навіть не перепрошувати.

    5. Бренд перекладає гаджети на власну прошивку

    Користувачів може лякати перехід на HyperOS , тому що це означає можливі проблеми з екосистемою. Наприклад, якщо планшет залишиться на MIUI, смартфон оновиться до HyperOS. Ще можуть бути складнощі зі строками оновлення та доступністю звичних функцій.

    Зважаючи на те, що Xiaomi хоче розгортати на HyperOS свою нову версію «інтернету речей», цілком можливо, що старі гаджети з Android та розумні домашні апарати залишаться за бортом цього свята життя. У результаті старе буде несумісне з новим, і доведеться оновлювати те, що міняти ще зовсім не хотілося, або переходити на інший бренд.

    Поки що у глобальній прошивці в повному обсязі доступні сервіси Google та APK-програми, але згодом це може змінитися. Зрештою, у Китаї сервіси Google і так заблоковані, та й перед очима є свіжий приклад у вигляді HarmonyOS від Huawei: через кілька версій від Android у ній мало що залишилося.

    6. Назва Xiaomi ліплять до всього поспіль

    Вже через пару років після появи Xiaomi компанія почала розвиватися шляхом екосистеми. Ідея полягала в тому, щоб зі смартфона бренду можна було керувати купою інших пристроїв для розумного будинку.

    Ось тільки витрачати ресурси та співробітників на розробку мультиварок та розумних котячих туалетів не хотілося, тому компанія почала інвестувати у стартапи. Так змогли отримати розвиток бренди на кшталт Roborock, Viomi, Yeelight та інші.

    Маленькі компанії зберігали незалежність, але інтегрували свої продукти у Mi Home в обмін на інвестиції та продажі через магазини Xiaomi. З’явився навіть майданчик Xiaomi Youpin, на якому зібрані тисячі гаджетів та побутових предметів від усіляких партнерів нарівні з Xiaomi. Там же користувачі можуть проголосувати карбованцем або юанем, підтримавши краудфандінгову кампанію якоїсь новинки.

    Ось тільки є нюанс: особливо успішні партнери почали відокремлюватися від Xiaomi, коли зрозуміли, що можуть забезпечувати продаж самостійно. Їм більше не потрібно інтегруватися в екосистему іменитого бренду — можна було розвивати власні додатки.

    Щоправда, навіть якщо компанія вже відокремилася, їй все одно приписуватимуть спорідненість із Xiaomi. Деколи це стосується навіть брендів, яких ніколи не було у Mi-родині.

    Відповідно, згадка Xiaomi у картці товару зовсім не означає, що гаджет буде підключатися до Mi Home і працювати у зв’язці з іншими пристроями. Це зміцнює розчарування деяких користувачів у бренді, нехай і ошукали їх за фактом не представники компанії, а автори карток на маркетплейсі.

    7. Конкуренція стала вищою

    Xiaomi 2024 року перестала бути особливою — принаймні для тих, кому не потрібний розумний будинок. Та й будемо чесні, найкрутіші домашні гаджети за межі Китаю так і не виходять.

    Якщо у 2010-х Xiaomi виділялася серед китайських ноунеймів і була на слуху як один із небагатьох крутих брендів із Піднебесної, то у 2024-му концепція хороших китайських пристроїв за невеликі гроші вже не дивує. Піднялися Realme, Tecno, Infinix та інші бренди, які стали відомі та продаються майже в кожному магазині.

    Xiaomi вже складно запропонувати щось унікальне тим, кому потрібен просто недорогий смартфон чи навушники, а з чимось інноваційним, як ми вже згадували, у компанії зараз важко. Від цього складається враження, що бренд втратив свою нішу.