“Битва” за їжу: хто бореться за право нагодувати українців в поїздах

    248

    ПАТ “Укрзалізниця” проводить тендер на поставку харчування для пасажирів в поїздах далекого слідування. Уже відомо, що в конкурсі беруть участь чотири компанії – “WOG Рітейл”, “Алюр ЛТД”, “Вітмарк-Україна” і “Українська оптова торгова компанія”.

    У конкурсній документації вказано асортимент товарів, який повинні надати учасники, а також критерії відбору. Основним в “Укрзалізниці” називають – гарантію високої якості продукції. “Обозреватель” вирішив розібратися, хто бореться за право нагодувати українців в дорозі.

    Що будемо їсти?

    Розраховувати на повноцінне “гаряче” харчування поки не варто. У списку продуктів, які повинні надати учасники конкурсу такі: чай, натуральний і розчинна кава, вершки, кавовий напій, печиво галетное і пісочне, вафлі шоколадні та ванільні, кондитерські вироби (круасани, бісквіт, шоколадні батончики), чіпси, сухарики, арахіс, сніданки (каша пакетована), сік, мінеральна і солодка вода, цукор.

    На цій продукції буде розміщений логотип компанії, тому учасників тендеру для візуалізації також попросили надіслати зразки з нанесенням фірмового стилю “Укрзалізниці”. Також від конкурсантів потрібно володіння сертифікатами якості на продукцію.

    Хто хоче нагодувати?

    В умовах конкурсу, крім вищезгаданого критерію – якість, є й інші. Серед них: наявність працівників відповідної кваліфікації і прямих діючих договорів з виробниками, фінансова стабільність компанії, досвід виконання подібних замовлень, хороша матеріально-технічна база і логістика.

    “WOG Рітейл”

    У 2016 році компанія “WOG Рітейл” виграла тендер на надання послуг з харчування для пасажирів поїздів Інтерсіті + та Інтерсіті. Критерії були ті ж – якість європейського рівня, наявність виробничих приміщень і потужностей. Спеціально для виконання умов компанія закупила нове обладнання і провела спеціальне навчання для співробітників. Тоді в конкурсі брали участь 10 компаній – тобто конкуренція була жорсткішою. Виходячи з цього, можна вважати, що пункт “досвід виконання” – теж зарахований. Крім того, компанія є чинному партнером “Укрзалізниці” щодо обслуговування нічних поїздів.

    “Алюр ЛТД”

    ТОВ “Алюр ЛТД” не може похвалитися досвідом у виграші великих тендерів.

    Відомо, що в минулому році директор компанії подавав скаргу в Антимонопольний комітет України, щоб оскаржити одну з умов конкурсу на організацію харчування пасажирів бізнес залі й Прем’єр VIP залі Міжнародного аеропорту “Бориспіль”.

    Скарга не була задоволена. Тендер на 850 млн гривень, судячи з усього, виявився занадто великим для невеликої компанії. Про виробничий процес й інший досвід “Алюр ЛТД” з відкритих джерел в інтернеті дізнатися нічого не вдалося. А значить – оперативно перевірити думку клієнтів, які вже користувалися послугами, теж завдання не з простих.

    “Вітмарк-Україна”

    Холдинг відомий на ринку дитячого харчування в сегменті фруктово-овочевих соків і пюре. Компанія “Вітмарк-Україна” ще в 1994 налагодила своє виробництво соків і нектарів, модернізувавши матеріально-технічну базу Одеського заводу дитячого харчування. Зараз продукція активно експортується в сусідні країни, ЄС, США, Канаду, Ізраїль, а найближчий конкурент на українському ринку – “Сандора”.

    У холдингу є досвід участі в тендерах і роботи з великими замовленнями, залишається відкритим питання того, як будуть забезпечені закупівлі, зберігання та постачання кондитерських виробів, каші, чаю та кави.

    “Українська оптова торгова компанія”

    ТОВ “Українська оптова торгова компанія” займається торгівлею продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами. Історія участі в численних тендерах показує, що основний досвід компанії – контракти з державними структурами.

    Географія обмежується Запорізької та Дніпропетровської областями і найбільші тендери були виграні вже в 2018 році, що обмежує можливість зараз оцінити якість виконання великих домовленостей.

    Слід зазначити, що прийом заявок закінчили 2 квітня і тепер у конкурсній комісії є час до 12 квітня, щоб оцінити пропозиції учасників конкурсу. Раніше у правлінні компанії крайнім терміном впровадження харчування називали кінець березня, зараз же ця дата зсувається.