Facebook навчився виявляти серед користувачів жебраків і багатіїв

    147

    Компанія Facebook запатентувала алгоритм, який здатний визначати приналежність користувача до того чи іншого соціального класу: робітника, середнього або вищого. На місце людини на соціальних сходах, за версією Facebook, впливає ряд факторів, включаючи кількість пристроїв, з яких він виходить в соцмережу (чим більше – чим вище передбачуваний рівень його заробітку), місце проживання, освіта і частота подорожей.

    Facebook зареєструвала права на комп’ютерний алгоритм в лютому, і неясно, чи почала вона вже використовувати новий інструмент. Поки компанія відкрито роз’яснює правила реклами, націлює на більш ніж 2-мільярдну аудиторію: наприклад, якщо користувач “лайкає” сторінки, пов’язані з подорожами, і відзначав себе в різних точках світу, алгоритми можуть вирішити, що людину може зацікавити реклама турагентств.

    Алгоритми Facebook вже зараз можуть дізнатися, чи відвідував користувач будь-які сайти про подорожі, будучи авторизованим на сайті. Більш того, пише The Telegraph , тревел-компанії доплачують соцмережі за можливість показу націлених об’яв. В налаштуваннях конфіденційності цю функцію можна відключити, але за замовчуванням вона активована.

    Якщо Facebook вирішить впровадити запатентований нею алгоритм, компанії буде потрібно внести правки в правила збору даних відповідно до Загального регламенту щодо захисту даних (General Data Protection Regulation), прийнятому Європарламентом в травні 2016 року (вступить в силу в 2019-му). Компаніям, які порушать новий закон про захист персональних даних, загрожує штраф в розмірі від 4% від річної виручки, або € 20 мільйонів.