Чорний піар в українських медіа досягає рекордних обсягів у 2024 році

    359

    У третьому кварталі 2024 року в онлайн-медіа України спостерігається стрімке зростання так званої «чорнухи». За даними Інституту масової інформації (ІМІ), частка публікацій, що мають на меті зашкодити репутації конкурентів, сягнула 18% від усіх матеріалів з ознаками замовленості.

    Результати дослідження показують, що матеріали, спрямовані на погіршення репутації комерційних конкурентів, склали 14% від усіх зафіксованих замовних публікацій. Натомість замовні матеріали проти політичних опонентів становлять 4% від загальної кількості виявленої «джинси».

    Для порівняння, у другому кварталі 2024 року дослідження виявило, що комерційна та політична чорнуха разом становили лише 11% від замовних матеріалів. У 2023 році кількість «чорнухи» в популярних інтернет-виданнях взагалі не мала статистичного значення.

    Дослідження підкреслює, що подібний рівень чорного піару в медіа не фіксувалася навіть у передвиборчі періоди. Матеріали, що мають на меті очорнити репутацію комерційних структур або політиків, були виявлені на таких сайтах, як «24 канал», «Фокус», «Телеграф», «РБК-Україна», «УНІАН» та «Гордон».

    Моніторинг був проведений з 14 по 16 серпня 2024 року на 23 популярних інтернет-виданнях, включаючи «Суспільне», «Бабель», «Громадське», Zn.ua, «Українська правда», «Еспресо», «Рубрика», Liga.net, «Новинарня», Укрінформ, NV, LB.ua, «РБК-Україна», «Цензор.НЕТ», «Інтерфакс-Україна», ТСН, «Кореспондент.net», «Фокус», «УНІАН», «24 канал», «Гордон», «Телеграф», Obozrevatel. Вибірка охоплює всі новини, що вийшли на сайтах протягом зазначеного періоду.