Meta, YouTube та інші соцмережі збирають більше інформації про користувачів, ніж заявляють

    37

    Наприкінці цього робочого тижня Федеральна комісія з торгівлі США (FTC) повідомила, що її розслідування виявило ширше збирання окремими соціальними мережами та стрімінговими сервісами персональних даних порівняно з декларованим. По суті, низка компаній звинувачується владою США у несанкціонованому зборі інформації про споживачів, включаючи неповнолітніх.

    Як повідомляє The New York Times, під підозру потрапили дев’ять компаній, включаючи Meta Platforms, YouTube та TikTok. Надаючи свої послуги переважно безкоштовно для користувачів, вони заробляють на зборі інформації про них з метою її подальшого продажу рекламодавцям. Останні за допомогою детального демографічного зрізу аудиторії можуть адресно просувати ті чи інші товари та послуги своїх клієнтів. Крім того, зазначені компанії, на думку FTC, недостатньо добре захищають користувачів, особливо дітей та підлітків.

    За даними FTC, своє розслідування комісія розпочала майже чотири роки тому з метою першого у своїй історії докладного вивчення «непрозорої ділової практики» найбільших онлайн-платформ, які оперують багатомільярдними рекламними оборотами завдяки доступу до інформації користувача. За даними агентства, розслідування доводить необхідність посилення контролю над цією сферою із боку федерального законодавства США, і навіть запровадження деяких обмежень на засоби використання персональних даних компаніями.

    Голова FTC Ліна Хан (Lina Khan) заявила: «Практика стеження загрожує приватному життю людей та їхнім свободам, наражаючи їх на цілий набір загроз, від крадіжки особистості до переслідування».

    Американські регулятори вже давно висловлюють стурбованість впливом соціальних мереж на ментальне здоров’я молодого покоління громадян, але поки що спроби законодавців посилити контроль за цією сферою в основному зазнали невдачі. Ліна Хан також зазначила, що спроби посилити заходи саморегулювання діяльності компаній також ні до чого не призвели.

    FTC розпочала своє розслідування у грудні 2020 року, охопивши діяльність дев’яти компаній, які володіють 13 платформами. Свої висновки комісія будувала на основі вивчення даних про діяльність компаній у період з 2019 по 2020 роки, приділяючи першорядну увагу методам збирання інформації, її використання та зберігання. У поле зору регуляторів потрапили платформи YouTube, TikTok, Facebook, Whatsapp, Instagram, Messenger, Twitch, Discord, Snapchat, Reddit та X. Керівництво комісії не стало пояснювати, якою мірою та чи інша компанія порушує інтереси користувачів щодо захисту персональних даних.

    FTC з’ясувала, що компанії отримували відсутню інформацію про користувачів через інші платформи, а часом купували додаткові дані про тих людей, які не були їхніми клієнтами. Більшість компаній збирали інформацію про вік, поле зору та мовні переваги користувачів, деякі доповнювали її даними про освіту, рівень доходу та сімейний стан. Користувачі при цьому не мали реальних можливостей відмовитися від надання інформації про себе, а компанії нерідко зберігали інформацію значно довше, ніж вимагалося за умовами угоди з користувачами. Інформація про клієнтів буквально об’єднувалася у детальні досьє для надання рекламодавцям.

    Регулятори також виявили достатню кількість користувачів віком до 13 років на платформах, які на рівні правил декларували заборону їх підключення до своїх ресурсів. У багатьох додатках збір даних про підлітків здійснювався у такому обсязі, як і про дорослих. Окремим компаніям навіть важко пояснити слідчим, наскільки великий обсяг даних, що збираються.

    Ліна Хан позаминулого року ініціювала процес створення правил демонстрації реклами користувачам онлайн-сервісів. У січні Epic Games була змушена погодитися з виплатою штрафу у розмірі $500 млн за порушення законів щодо недоторканності приватного життя неповнолітніх громадян. У 2022 році соціальна мережа X (раніше Twitter) була оштрафована на $150 млн за зловживання у сфері використання даних про клієнтів для адресної реклами.



    • інші новини