Вчені придумали, як шукати рослинність на інших планетах

Італійські вчені з Астрономічної обсерваторії Трієста розробили методику пошуку рослинності на далеких екзопланетах. Дослідження опубліковане в науковому журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society (MNRAS)

Команда зосередилася на планетарному альбедо — відбиваючій здатності планети. Альбедо показує, скільки зоряного світла світ повертає назад у космос. Для Землі цей параметр становить 0,30 або 30%.

За словами астрономів, планети з рослинним покривом повинні відображати менше світла і бути теплішими в порівнянні з голими світами, розташованими на однаковій відстані від тих самих зірок.

У своїй роботі дослідники оновили модель температури поверхні Землі, включивши до неї два типи динамічно конкуруючої рослинності: луки та ліси.

Вчені виявили, що рослинний покрив дійсно знижує альбедо планети і зігріває клімат, зсуваючи зовнішню межу зони. Це означає, що зелені світи можуть залишатися придатними для життя на більшій відстані від своїх зірок.

Фахівці підкреслили, що існування інших планет залишається дуже складним для оцінки параметром, на який впливає маса факторів і змінних.

“Цю роботу слід розглядати як перший крок дослідницької програми, спрямованої на включення основних відомих для Землі клімато-рослинних зворотних зв’язків в оцінки екзопланетної життєдіяльності”, – зазначили дослідники.