Вчені виявили планету, існування якої вважалося неможливим

Вчені з Пенсільванського університету (США) виявили величезну екзопланету LHS 3154b, яка важча за свою зірку. Раніше вважалося, що таке неможливе. Дослідження про це дивовижне відкриття опублікував журнал Science.

Її маса в 13 разів перевищує земну, при цьому вона обертається навколо дуже холодної карликової зірки LHS 3154, яка мінімум у дев’ять разів менша за Сонце. Подібний дисбаланс не можна пояснити за допомогою класичних моделей формування планет.

Це перший випадок, коли планета з такою великою масою була помічена на орбіті набагато меншої зірки. Тепер нам потрібно переглянути наше розуміння того, як формуються планети та зірки. Це відкриття ще раз наголошує, наскільки мало ми знаємо про Всесвіт“, – Суврат Махадеван, Професор астрономії та астрофізики з Пенсільванського університету (США).

Художнє порівняння мас у системі LHS 3154 та Землі із Сонцем. Зображення: Pennsylvania State University

Зараз вважається, що планети формуються з газопилових дисків, що виникають після утворення зірок із протозіркових хмар. Кількість речовини у цих дисках і визначає розміри планет. Маса пилу, що міститься в протопланетному диску, строго залежить від маси зірки і завжди значно менше.

Тому комп’ютерне моделювання показало, що маса і співвідношення пилу з газом у LHS 3154 повинні були в 10 разів перевищувати величину, що спостерігається зараз, щоб у неї могла з’явитися така велика планета. Тепер вченим потрібно з’ясувати, як вона таки змогла породити гіганта.