Археологи знайшли малюнки дивних людей із величезними головами

    8386

    У печері Центральної Танзанії невідомі художники зробили малюнки фігурок із незвичайними головами. Археологи збентежені, що це може бути, пише proquest.com .

    Дослідники знайшли розмальовану скелю у мисливському заповіднику Свага-Свага, це було одне з 52 незадокументованих скельних сховищ. Через вплив атмосфери лише небагато творів мистецтва збереглися недоторканими, а один конкретний малюнок археологи не змогли пояснити.

    Про які печери йдеться?

    Печеру назвали Amak’hee 4. На ній зображені три незвичайні людиноподібні фігури з великими головами.

    Археолог Мацей Гжельчик із Ягеллонського університету у Польщі підрахував, що Amak’hee 4 кілька сотень років, тому визначити точну дату появи малюнків складно.

    У печері є п’ять фігур, намальованих білою фарбою, а багато інших повністю пофарбовані червоним пігментом. Було очевидно, що червоний пігмент утворився через кліматичні зміни і зараз вивітрюється. Також відомо, що в печері не жили одомашнені тварини, які могли залишити пігмент, оскільки робота відноситься до більш раннього періоду, до того, як люди навчилися вирощувати та утримувати худобу.

    Це наводить на думку, що малюнок досить старий і відноситься до часів суспільства мисливців-збирачів у регіоні. Крім дивних людей, у печері є тварини, схожі на антилоп гну, буйволів та жирафів.

    Ким були великоголові істоти?

    У 2021 році Гжельчик написав, що на картинах в Amak’hee 4 зображено потрійну фігуру. Це може бути три голови буйвола. За його словами, форма черепа схожа на буйвола: має провал у центрі, а роги піднімаються і згинаються назовні.

    aux-1658648824-1.png (326 KB)

    За його словами, це нагадує культуру Сандаві — людей, які походять від тих, хто жив у цьому регіоні раніше. Буйвол – це важлива частина ритуалів цього народу. Але у них не було мотивів про людей з головами буйволів або перевертнів-буйволів. Ці зображення можуть бути чимось іншим. Проте, зазначає Гжельчик, роги буйвола справді відіграють значну роль у деяких ритуалах Сандаві.

    Археологи вважають, що у цих таємничих постатей може бути не таке загадкове пояснення. Трохи далі від Amak’hee 4 у центральній Танзанії є регіон Кандоа, де теж знайшли два наскельні малюнки трьох схожих фігур.

    Одне місце – Kolo B2, там три фігури стоять пліч-о-пліч, і Kolo B1, там фігури намальовані горизонтально і лежать на землі.

    У Amak’hee 4, Kolo B1 і Kolo B2 є те саме тріо з великою головою. Але на двох ділянках у Kolo є смуги, які можна вважати як головний убір. Інша інтерпретація – у фігур незвичайна зачіска.

    1aux-1658648824-2.png (583 KB)

    У всіх трьох малюнках є один загальний елемент – центральна лінія, яка проходить посередині малюнка. Також у всіх фігур схожий напрямок та положення кистей рук.

    Чому з великими головами могли означати зовсім різне?

    Але малюнок в Amak’hee 4 відрізняється тим, що голова зафарбована одним кольором і на ній сфокусувалися більше, ніж на інших елементах зображення.

    Крім того, малюнки в Kolo B1 та Kolo B2 більше зосереджені на мотиві тріо, а не на її учасниках. Також Гжельчик зазначив, що малюнки Kolo ізольовані і не мають жодного зв’язку з рештою зображеного наскального живопису.

    У регіоні Кандоа, де знайшли Kolo B1 і Kolo B2, народ Сандав все ще використовує малюнки для різних ритуалів. Там мешкають нещодавно вивчені місцеві спільноти, які, можливо, допоможуть зрозуміти, що означають ці незвичайні малюнки.






    • не пропусти

    • магазин