Астрономи виявили найдальшу галактику з будь-коли бачених людиною

Астрономи з Гарвард-Смітсонівського центру астрофізики в Массачусетсі відкрили об’єкт, який може бути найдальшою галактикою за весь час спостережень. Йдеться про галактику HD1, яка знаходиться на відстані 33,4 млрд світлових років від Землі та була утворена лише через 330 млн років після Великого вибуху.

Відкриття було зроблено під час вивчення загальнодоступних наборів даних, отриманих від кількох потужних телескопів. Після цього вчені провели додаткові спостереження, задіявши комплекс ALMA (Атакамські великі ґрати міліметрового діапазону), що складається з кількох радіотелескопів, які розташовані в чилійській пустелі Атакама і призначені для спостереження за електромагнітними випромінюваннями з міліметровою та субміліметровою довжиною.

Згідно з наявними даними, світло від галактики HD1 йшло близько 13,5 млрд років. Це говорить про те, що вона була утворена приблизно через 330 млн років після Великого вибуху. При цьому через розширення Всесвіту відстань від нас до цієї галактики становить близько 33,4 млрд світлових років. До цього найвіддаленішою від Землі видимою людині галактикою вважалася GN-z11, вік якої становить близько 13,4 млрд років (утворилася приблизно через 400 млн років після Великого вибуху). Об’єкт GN-z11 знаходиться на відстані близько 32 млрд світлових років від нашої планети.

Також наголошується, що HD1 відрізняється високою яскравістю, пояснити яку вчені поки що не в змозі. Передбачається, що в центрі галактики може бути величезна чорна діра або надзвичайно масивна зірка. Галактика надзвичайно яскрава в ультрафіолетовому діапазоні, але причини цього поки що не було встановлено. Вчені кажуть, що їм потрібно продовжити спостереження за HD1, щоб підтвердити віддаленість галактики, а також спробувати пояснити її аномальну яскравість.

Джерело: newscientist.com