У космосі виявили загадкове джерело енергії

Астрономи Австралії виявили невідомий феномен, який породжує гігантський викид енергії тричі на годину. Це космічне явище не схоже ні на що, із чим вчені стикалися раніше. Про це повідомляється у статті, опублікованій у журналі Nature.

Дослідники вважають, що загадковим джерелом спалахів є нейтронна зірка або білий карлик із надпотужним магнітним полем. Цей об’єкт, можливо, обертається, випускаючи потік випромінювання, який перетинає лінію спостереження із Землі і протягом хвилини стає найяскравішим радіоджерелом у небі. Сам об’єкт знаходиться на відстані приблизно чотирьох тисяч світлових років від Землі.

Об’єкти, що змінюють яскравість, пропадають і зникають із видимості, називаються транзієнтами. Повільні перехідні процеси, такі як наднові, можуть з’являтися та зникати протягом кількох місяців. До швидких транзієнтів відносяться спалахи, що породжуються нейтронними зірками і тривають кілька мілісекунд або секунд.

За словами вчених, спостереження відповідають астрофізичному об’єкту, званому магнітаром із наддовгим періодом. Це різновид нейтронної зірки, що повільно обертається, з екстремально сильним магнітним полем. Ймовірно, він якимось чином перетворює магнітну енергію на радіохвилі набагато ефективніше, ніж астрономи спостерігали раніше.