Красиво і дешево: чому Україна перетворюється у велику фотозону

    239

    Один з найбільших в світі фотобанків Depositphotos відкриває в Києві найбільшу фотостудію в Східній Європі

    Depositphotos відкрив в Києві фотостудію Lightfield загальною площею 2500 кв м. Про це  LIGA.net  повідомили в компанії.

    Як розповідає PR-директор Depositphotos Олексій Педосенко, цей проект – наймасштабніша фотостудія в Східній Європі і одна з найбільших в Європі в цілому. Більші студії, за його словами, є лише у Amazon в Лондоні і IKEA в Швеції в місті Елмхулт.

    “В Україні багато талановитих і красивих людей (фотографів, моделей). Але, напевно, найголовніше (тут не можна лукавити) – у нас дешево запустити і обслуговувати такий проект. У США чи Західній Європі це, звичайно ж, варто було б інших грошей”, – розповідає засновник Depositphotos Дмитро Сергєєв. Студія буде знаходитися недалеко від метро Політехнічний інститут. Вона володіє в своєму розпорядженні 14 студійними зонами.

    КОРИСНІ ДАНІ: Depositphotos – міжнародний фотобанк, одна з найбільших продуктових IT-компаній в Україні. Depositphotos працює з клієнтами з 192 країн світу з офісів в Києві, Нью-Йорку, Лондоні, Мілані, Москві та Варшаві.

    Компанія заснована в 2009 році підприємцем Дмитром Сергєєвим. У 2016 році оцінка Depositphotos перевищила $80 млн. Колекція фотобанку налічує понад 60 млн файлів. З українською компанією співпрацюють 45 000 постачальників візуального контенту.

    Наш фоторесурс

    За словами Сергєєва, для запуску Lightfield не притягувалися додаткові вкладення від інвесторів. Трохи більше року тому Depositphotos отримав від Європейського банку реконструкції та розвитку і венчурного фонду TMT Investments $ 5 млн для витрат на території України. Як уточнює Сергєєв, компанія має операційний бюджет на всі свої проекти, який в кілька разів перекриває будь-які залучені раніше інвестиції. Lightfield вимагатиме додаткових вливань ще мінімум рік, додає він. До виходу на точку окупності Depositphotos планує витратити на новий проект близько 150 млн грн.

    Як зазначає Сергєєв, в Lightfield вже працює близько 100 чоловік, які допомагають фотографам в процесі зйомки. “Ми почали знімати в тестовому режимі, і з нами зараз співпрацюють кращі українські фотографи. Всі інші люди, які працюють в павільйонах, – це приходять моделі, стилісти”, – уточнює він.

    Фотосток Depositphotos, який заробляє переважно на ринках США і Західної Європи, не дарма вирішив відкрити фотостудію в Україні. “Сточні фотографи з України – це, на мій погляд, приблизно 10% всієї світової стокової фотографії. Є люди, які займають цілі ніші і торгуються як №1 всюди, у всіх країнах”, – пояснює Дмитро Сергєєв. В цілому на Depositphotos виставляються 8400 авторів з України: фотографи, ілюстратори, відеографери.

    Росте як на дріжджах

    Як з’ясувала  LIGA.net, ринок фотостудій в Україні в останні роки стрімко розвивається. Заробляють такі проекти на здачу в оренду тематичних залів з декораціями. Час в середньому обходиться 200-400 грн. Але більша частина заробітку, як правило, надходить від додаткових послуг, таких як візаж, аксесуари, консультації та обладнання. “Коли ми вийшли на ринок три роки тому, в Києві було всього 5 професійних студій. Зараз їх понад 40”, – говорить власник студії Fusion Володимир Ясинський. За його словами, майже у кожної студії є своя спеціалізація. “Ми, наприклад, позиціонуємо себе як фотостудія для сімейної фотозйомки. Є проекти під fashion, під кліпи і так далі”, – уточнює він.

    У нового проекту Depositphotos прив’язки до тематики у нього немає. “Наш креативний простір розрахований на будь-які зйомки. Ми можемо проводити як мікро-, так і макрозйомки майже будь-якого масштабу. Якщо у вас є слон і його треба сфотографувати – приводьте. Народний хор, спортзал, офіс, лабораторія, лофти – все це у нас є. Декорації періодично оновлюються”, – розповідає Сергєєв.

    Що знімати

    Які сьогодні тренди в фото? “Якщо коротко, то зараз в моді натуральна фотографія. Ніякої мазні. Якісний і живий знімок”, – говорить Сергєєв. “У мене знайома знялася із зубною щіткою (фотограф – чоловік). Так це зображення використовували мало не всі виробники зубної пасти”, – згадує київський фотограф Євген. За його словами, в даний час кадри з людьми цінуються більше. Їх частіше купують, приміром, для рекламних потреб. Також, за словами фотографа, важливо “піймати хвилю” і бути в тренді. “Зараз весна, а значить, підуть картинки з квітучими деревами і людьми під ними”, – ділиться досвідом він. Ще один важливий трюк фотографа, котрий продає фотографії переважно іноземним замовникам: знімати потрібно так, щоб було незрозуміло, де проходить зйомка, що це за країна і місце.



    • інші новини