Як правильно скласти технічне завдання для IT-команди?

    20

    Технічне завдання або ТЗ — один із найважливіших документів у реалізації IT-проектів. Важливість ТЗ важко переоцінити. Воно є керівництвом для команди розробників та допомагає уникнути неточностей, помилок та нерозуміння у процесі роботи над проектом.

    Створення цифрових продуктів для бізнесу є популярним, як ніколи. Ми в Brander вважаємо, що замовники повинні мати уявлення про те, як має бути залишено якісне технічне завдання. Хто такий Brander?

    Гайд із підготовки ТЗ команді розробників

    Ми приготували список ключових пунктів та аспектів розробки технічного завдання. Дотримуючись плану, ви зможете підготувати якісне, професійне та ефективне ТЗ команді розробників із Brander чи іншої компанії.

    1. Чітке визначення цілей вашого проекту.

    Перше, що ви повинні зробити – визначити та сформулювати чіткі цілі проекту. Це важливо і для вас, і для розробників. Розуміння торгової мети допомагає розробникам та іншим командам Brander відразу підібрати потрібний технологічний стек та підходи до вирішення поставлених завдань.

    У цьому розділі команда має отримати відповідь на низку запитань:

    • Яку проблему користувачів вирішує ваш проект?
    • Якими є очікування бізнесу від результату?
    • Яка мета вашого цифрового продукту? Це може бути збільшення продажів, поліпшення досвіду користувача, підвищення впізнаваності.

    2. Докладно опишіть функціонал.

    Другий крок – докладний опис функціональних можливостей продукту. Ви повинні чітко розуміти, що виконуватиме ваш додаток, сайт, інтернет магазин. У цьому розділі ТЗ слід зазначити:

    • Весь основний функціонал, який має реалізувати команда розробників.
    • Додаткові функції та можливості.
    • Надати опис того, як користувач взаємодіятиме з вищеописаними функціями.

    3. Технічні вимоги та обмеження.

    Технічні вимоги – важлива частина ТЗ. Вона описує стек технологій та інструментів, які мають використовувати команди. До них входять:

    • Мови програмування та фреймворки.
    • Вимоги до серверної частини.
    • Сумісність з різними пристроями та ОС.
    • Вимоги до системи безпеки.

    Так, вам як новачкові чи підприємцю може бути складно розібратися в актуальних трендах індустрії. Але в цьому може допомогти команда Brander після первинної консультації, аналізу цілей та амбіцій вашого проекту.

    4. Інтеграції із сторонніми системами.

    Не всі ІТ-проекти розробляються з нуля. Деякі проекти вже є і клієнти звертаються за їх покращенням чи доопрацюванням. У такій ситуації потрібно вказати пул інтеграцій, які є важливими для вашого бізнесу. У тому числі:

    • CRM системи.
    • ERP системи.
    • Платіжні шлюзи.

    5. Дизайн та UX/UI.

    Якщо ви хочете розробити цифровий продукт з нуля, потрібно подумати і над зовнішнім виглядом. У ТЗ слід зазначити:

    • Бажану структуру та навігацію.
    • Елементи інтерфейсу.
    • UX/UI стиль (ідеально мати готовий бренд бук).
    • Опції мобільної оптимізації.

    6. Таймінги та етапи розробки.

    Чітке планування термінів розробки є ключем до успіху. Ми в Brander вважаємо, що цей параметр залежить не тільки від команди, а й від замовника. Своєчасний фідбек і редагування відіграють важливу роль у процесі розробки. У ТЗ потрібно вказати:

    • Основні етапи розробки.
    • Чіткі часові рамки для кожного етапу.
    • Врахувати ризики, затримки та терміни на доопрацювання.

    7. Довгострокова підтримка та оновлення.

    Запуск проекту – не кінець співпраці. Вашому проекту буде потрібна підтримка, оновлення та модернізація. Позначте у ТЗ такі моменти:

    • Особ/команди, які будуть відповідальні за проект після запуску.
    • Бажана частота оновлень.
    • Плани щодо розвитку проекту на квартал, півроку, рік.

    Вищеописаний план допоможе вам створити грамотне ТЗ для команди, що полегшить її роботу. Як наслідок, це полегшить і комунікацію між командою Brander та вами. Якісне ТЗ допомагає фахівцям та замовникам порозумітися, сформувати загальне бачення продукту.



    • інші новини