Коли ми відволікаємось під час роботи, то втрачаємо найцінніше — фокус уваги. Воно просто розсіюється. Вчена Глорія Марк із Каліфорнійського університету разом із колегами з Берліна вивчала це питання. Вона розповіла , що співробітникам, які перериваються на телефонні дзвінки та електронні листи, необхідно 23 хвилини, щоб знову повернутися до робочих завдань. А це піднімає рівень стресу, і ті, хто відволікаються, почуваються набагато гірше, ніж ті, хто цього не робить.
Іноді ми втрачаємо увагу через надто балакучого колеги або набридливого боса, який підкидає все нові завдання. Але найчастіше винні безглузді звички, які ми інстинктивно повторюємо день за днем. Перший крок до вирішення проблеми – визнати її існування. Можливо, і ваша продуктивність страждає через одну з цих поширених дій.
1. Сидіти у телефоні
Багато хто з нас постійно тримає його поряд. І як тільки з’являється вільна секунда, наприклад, коли веб-сторінка на комп’ютері занадто довго вантажиться, ми інстинктивно тягнемося до смартфону. Найчастіше нас заносить у Instagram*, TikTok або будь-яку іншу соціальну мережу, де ми марно витрачаємо 5, 7, 10, а то й більше хвилин.
Спробуйте планувати цей час. Скажімо, перевіряти свої акаунти по 15 хвилин о 12:00, 15:00 та 17:00. Такий розклад буде стримувати бажання брати телефон до рук протягом дня.
2. Перемикатися на дрібні справи
В одну секунду ми старанно займаємося робочими завданнями, а наступної вже купуємо речі онлайн, робимо список продуктів , бронюємо столик у ресторані і зовсім не пам’ятаємо, чим мали займатися. Це наслідок звички одразу робити все, що спадає на думку. Нам здається, що якщо ми відкладемо ці дрібниці на потім, то забудемо про них. До того ж вони заберуть лише секунду. Але незабаром одна справа перетворюється на ланцюжок, на який йде ціла година.
Натомість складайте список не пов’язаних з роботою дрібниць, які потрібно зробити. Це допоможе зрозуміти, які з них можна перенести, а які передати комусь, наприклад, із членів сім’ї.
Намагайтеся уникати багатозадачності. Краще виділяти довгі проміжки часу та працювати не відволікаючись. У такі марафони ви встигнете зробити набагато більше.
3. Відкривати безліч вкладок у браузері
Якщо у вашому браузері вічно панує безлад, то вам погані новини: кожна окремо відкрита сторінка шкодить вашій увазі. Автор браузерних вкладок Адам Стайлз визнає, що не всі з нас можуть правильно розпоряджатися свободою, яку дає необмежену кількість відкритих сайтів. Ми часто використовуємо цю опцію для нових факторів, що відволікають, хоча вона ідеально підходить для перемикання між проектами і комфортної роботи.
Боротися із цією звичкою допомагають спеціальні розширення. Наприклад, OneTab перетворює всі відкриті вкладки на список, а Tab Auto Close або Tab Wrangler автоматично закривають у браузері вікна, якими ви довго не користуєтесь.
4. Перевіряти робочі чати
Робити це протягом дня абсолютно нормально. Але якщо ви починаєте з одержимістю оновлювати сторінку і відкривати розмови кожну секунду, можливо, що ви просто застрягли в черговій безглуздій звичці. І вона дуже збиває увагу.
Крім того, миттєві відповіді на повідомлення створюють репутацію людини, яка готова кинути все, щоб вирішувати чужі справи. А це може призвести до додаткової роботи, яку перекинуть на плечі.
Щоб зламати цю звичку, позначте межі колег. Вони повинні знати, коли ви працюєте над особливо важливими завданнями, і вас не можна відволікати. Перевірте настройки програм, які застосовуються у вашій компанії. Швидше за все там є функції, які допоможуть рідше заглядати в робочі чати .
5. Неправильно підходити до вирішення проблем
За словами професора менеджменту з Університету штату Огайо Тані Менон, ті, хто вважають себе експертами, схильні імпульсивно вирішувати проблеми оточуючих. Такі люди не звикли аналізувати ситуацію, розраховувати свій час та ресурси, а навпаки, одразу з головою поринають у чужі завдання. Подібні «експерти» хочуть швидких відповідей, а тому часто дуже вузько дивляться на проблеми.
Щоб легше впоратися зі складними завданнями, не шукайте рішення одразу. Спочатку спитайте себе, чи справді саме ви повинні цим займатися. Менон пропонує ставити якнайбільше питань про проблему, щоб розібрати її з усіх боків. Це допоможе проаналізувати ситуацію та вибрати найкращу стратегію для подальших дій.
6. Бути впевненим у тому, що вам більше нема чого вчитися
У цю просту пастку фахівці потрапляють дуже часто. Так відбувається, коли у них з’являється впевненість у тому, що вони на 100% освоїли якусь робочу навичку. А це фіксує їхнє уявлення про професію та заважає пробувати нові методи вирішення завдань .
Не забувайте, що будь-яка сфера розвивається та змінюється. Отже, щоб залишатися найкращим у своїй справі, потрібно розвиватися і змінюватися разом з нею.
7. Влаштовувати надто багато зустрічей
У 2019 році міжнародна консалтингова компанія Korn Ferry провела опитування, яке показало : 67% співробітників вважають, що ефективно працювати їм заважає саме надлишок робочих зустрічей та дзвінків.
Якщо ви можете вплинути на цю частину своєї роботи, запитайте у начальства, чи дійсно така кількість зборів та дзвонів потрібна. Зберіть зворотний зв’язок у колег, можливо, і вони не надто задоволені такою практикою.
Якщо регулярні зустрічі проводяться тільки для того, щоб оголосити нову інформацію, варто знайти інший ефективніший спосіб комунікації, наприклад робочі чати в месенджерах або поштові розсилки.