Українські школярі показали неймовірну стійкість: у чому секрет

    628

    Українські школярі вразили світ своїми соціально-емоційними навичками, посівши одне з перших місць у міжнародному дослідженні. Що ж допомагає нашим дітям бути такими витривалими?

    Унікальне досягнення

    Українські учні продемонстрували один із найвищих показників стійкості серед своїх однолітків у світі – 12%. Про це повідомила начальниця обласного управління Державної служби якості освіти Оксана Компанієць на брифінгу.

    “Україна вперше долучилася до міжнародного дослідження соціально-емоційних навичок школярів – СЕН-2023. Участь взяли 5 тисяч учнів із 15 країн світу, серед них – 400 наших школярів із різних районів Черкаської області, віком від 10 до 15 років,” – розповіла Оксана Компанієць.

    Партнерство заради успіху

    Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) разом із громадською організацією «ЕдКемп Україна» організували це дослідження за підтримки Державної служби якості освіти.

    Під час дослідження заміряли соціально-емоційні навички дітей у таких категоріях:

    • Виконання завдань: наполегливість, відповідальність, самоконтроль, мотивація досягати.
    • Регуляція емоцій: стресостійкість, контроль над емоціями, оптимізм.
    • Взаємодія з іншими: впевненість у собі, товариськість, енергійність.
    • Широта кругозору: допитливість, креативність, толерантність.
    • Залученість: співпереживання, довіра.

    Вікові особливості

    Цікаво, що 10-річні учні показали кращі результати у соціально-емоційних навичках, ніж їхні старші товариші. У 15-річних школярів виявлено слабше розвинені навички мотивації, довіри, оптимізму, енергійності та впевненості в собі. Натомість молодші учні менше проявляють співпереживання, толерантність, відповідальність та креативність.

    Подальші кроки

    “Дослідження дуже об’ємне та ґрунтовне, а його результати надзвичайно важливі. Опрацювавши їх, ми отримаємо своєрідну дорожню карту для подальших дій. Зокрема, більше уваги приділятимемо формуванню соціально-емоційних навичок у наших учнів. Це не лише підтримка дітей, а й розвиток освіти загалом, зокрема якісне опанування шкільного матеріалу,” – підсумувала Оксана Компанієць.