Поїзд не їде, бо мороз: Сотнi пасажирiв на кiлька годин застрягли серед заснiжених полiв

    6001

    Швидкiснi поїзди “Укрзалiзницi” знову гальмують рух на колiях. Дорога корейська технiка не витримує українських морозiв. Щойно надворi менш нiж мiнус десять — “Хюндаї” просто “замерзають” на шляху, пише газета Експрес.

    “Далi хiба що по рейках iти”, — жартують працiвники “Укрзалiзницi”.

    …На вокзал я прийшла завчасно. I дарма. Мiй поїзд Одеса — Ужгород №108 Ш мав вирушати о 23.18 iз львiвського вокзалу. Коли ж у визначений час вiн так i не прибув, на вокзалi оголосили про затримку на одну годину. Протупцявши в холоднiй залi чекання весь цей час, жодної iнформацiї про прибуття мого поїзда я так i не почула. Згодом голос iз динамiкiв повiдомив, що поїзд затримується ще на годину.

    “Та я вже нiг вiд холоду не вiдчуваю!” — стала кричати лiтня жiнка.

    Йду до бюро iнформацiї. Жiнка за вiконцем довго не хоче говорити. Та зрештою вiдповiдає: “На шляху з Києва до Львова припинив рух “Iнтерсiтi” №743 Л. Зникла електроенергiя. Тому всi поїзди, що їхали за ним, теж стали”. Зрозумiло: знову мороз, знову затримки на колiях…

    “То коли ж прибуде наш поїзд? Не можемо ж ми тут усю нiч стояти”, — обурююся я. Працiвниця лише знизує плечима. “Коли вiдремонтують, тодi й чекайте. Обговорювати такi речi — не моя робота”, — вiдказує вона.

    Невдовзi на колiю таки прибуває “Хюндай” зi столицi. З поїзда виходять втомленi дорогою та очiкуванням люди. До Львова вони мали приїхати о 22.20, а зараз на годиннику — пiв на першу ночi. Та це ще не найгiрше!

    “Поїзд зупинився неподалiк Львова, — розповiдає Iрина, пасажирка “Iнтерсiтi”. — Сидiли в ньому близько двох годин, без електрики та навiть опалення! Змерзли”.

    Жiнка додає, що температура у вагонi опустилася до -10. Погрiтися не було можливостi, провiдники теж не надавали допомоги.

    “Ноги, руки позамерзали, — каже вона. — Починаєш говорити, а з рота — пара”. Оце так комфорт та швидкiсть сучасних поїздiв!

    Уже згодом я дiзналася, що зламалися електропередавачi поїзда. А поки поломку ремонтували, черговий кожнi пiвгодини повiдомляв змерзлим пасажирам, що поїзд от-от рушить.

    “Iдемо вимагати повернення коштiв! Ми замерзли, запiзнилися до готелю, де нам тепер ночувати?” — каже чоловiк, що їхав до Львова на вiдпочинок.

    Однак повернути кошти не так просто. З розгнiваних пасажирiв у холi вокзалу вiдразу ж утворюється довга черга. Як правильно заповнювати бланк, працiвники “Укрзалiзницi” не пояснюють. А потiм, отримуючи листок за листом, вiдхиляють скарги у зв’язку з недотриманням норм запису.

    Тим часом мого поїзда все ще не видно. На вокзалi оголосили про затримку ще на пiвгодини. Шукаю мiсце, де погрiтися. У залi чекання бiльшiсть мiсць зайнятi безхатченками, якi щоночi тут сплять. Пiдходжу до платного залу чекання, показую квиток на поїзд та запитую, чи можу я безплатно погрiтися в залi.

    “Шукайте iнше мiсце, на вокзалi багато вiльного простору, — вiдказує працiвниця. — Те, що безплатна зала зайнята iншими пасажирами, — не наша компетенцiя”.

    Пiсля кiлькахвилинних перемовин декiльком жiнкам таки вдалося домовитися, щоб їхнi дiти безплатно погрiлися тут. Проте вже за сорок хвилин їх змусили пiти.

    За пiвгодини повiдомляють: поїзд i далi затримується. Я змерзла не на жарт, тож вирiшую попросити повернути менi грошi за квиток i пiти додому. Та в довiдковому бюро кажуть: кошти пасажирам на цей поїзд вiдшкодовувати не будуть.

    “Вiддають кошти тiльки людям, якi їхали в “Iнтерсiтi”, оскiльки вони постраждали найбiльше”, — каже працiвниця за вiконцем. Що ж, доведеться таки чекати.

    Тим часом приїзд поїзда знову вiдкладається… О 2.50 вiн таки приїхав. Отже, в очiкуваннi на холодному вокзалi я провела близько чотирьох годин. I до Ужгорода приїхала з величезним запiзненням.

    Серед пасажирiв були й тi, кому такi пригоди завдали значних збиткiв.

    “На 8-му годину ранку в мене був автобус до Угорщини, — розповiдає Григорiй, пасажир поїзда, — На нього я так i не сiв, тож втратив грошi, що заплатив за квиток, якi менi тепер нiхто вже не поверне”.

    В Українськiй швидкiснiй залiзничнiй компанiї повiдомляють, що здебiльшого “Iнтерсiтi” припиняє рух через обрив контактної мережi.

    “Технiка не може витримати таких морозiв, — зазначають працiвники пiдприємства. — Холодна температура спричиняє замерзання деталей зв’язку з електропостачанням. У результатi — пошкодження мережi. Зазвичай такi випадки стаються при морозi -10 та бiльше”.

    Тож нiхто не може гарантувати, що поїзд таки доїде до мiсця призначення. I нiхто не вiддасть вам втрачених грошей — у кращому разi почуєте вибачення… Ну, знаєте, якось не по-європейськи це вже зовсiм.

    Олена АСТАХОВА