Українці, незважаючи на кризу, стали частіше купувати дорогі товари.
Про це пише журнал “Новое время“, спираючись на дані відповідного дослідження.
У порівнянні з минулим роком обсяги купівлі побутової техніки, телевізорів та навіть автівок зросли на 20-40%.
На думку експертів, на це вплинули такі фактори:
- відкладений попит серед споживачів;
- розвиток споживчого кредитування;
- незначне зростання середнього заробітку;
- “оптимізм” українців щодо витрати їх заощаджень.
“Населення почувається більш упевнено щодо особистих доходів, проте, як і раніше, не надто вірить у зростання економіки в цілому. Через цю недовіру споживчі настрої зростають повільно”, – розповів один із експертів.
Більше всього збільшився попит на смартфони – за останній рік він продемонстрував 40-відсоткове зростання.
Активніше купують і велику побутову техніку — на 16%, а офісну електроніку — на 12%.
Зростає й продаж ноутбуків, стаціонарних комп’ютерів, моніторів. Їх цього року купували на 10% частіше, ніж у минулому.
Легке відродження переживає й ринок нових автівок. Продажі зросли на 40% порівняно з 2015-м.
За даними Держстату, пожвавлення вплинуло на обсяг роздрібної торгівлі. Зокрема, за 10 місяців 2015 року українці купили товарів на 828 млрд грн, а в поточному — на 932 млрд грн.
Найбільше пожвавилися ринки Київської, Львівської та Кіровоградської областей.
У абсолютних значеннях лідирує Київ. Тут обсяг роздрібної торгівлі склав 147 млн грн.
В цілому принаймні невелике зростання спостерігається у всіх областях.