Це не марна цікавість, а внесок у майбутнє.
1. Розуміти стан ринку праці
Років п’ятдесят тому логічний і приємний кар’єрний шлях мав такий вигляд: прийти в організацію на молодшу посаду, поступово дорости до позиції керівника, а потім піти на пенсію. Але зараз мало хто має намір пов’язати життя з однією компанією. Швидше за все, рано чи пізно будь-яка людина замислюється, чи не змінити роботу.
Однак для пошуку нового місця існують вдалі та невдалі часи . Якщо галузь на підйомі, а фахівців мало, зарплати зростають. Та й умови пропонують вигідніші. У непрості періоди організації якщо не скорочують співробітників, то, як мінімум, намагаються нікого не наймати.
Спостерігати за ринком варто хоча б для того, щоб розуміти, що відбувається прямо зараз. Якщо вакансій помітно стало менше і зарплату в них пропонують неприємну, навряд чи варто витрачати сили на розсилку резюме, тестові завдання та співбесіди. А завдяки постійним спостереженням ви відразу помітите, коли ситуація зміниться на краще.
2. Зрозуміти, куди розвиватися
Навіть консервативні галузі постійно та досить швидко змінюються. А що вже говорити про технологічні галузі! Нова технологія може призвести до масштабних перетворень.
Коли людина працює в одній компанії, то так чи інакше потрапляє до рамок. Навіть якщо співробітник – широкопрофільний багатоверстатник, специфіка фірми і зона відповідальності встановлює межі, за які виходити начебто нема чого. А тому є ризик залишитись у своєму коконі. І коли фахівець буде готовий перетворитися на прекрасного метелика і почати пошуки нової роботи , може виявитися, що його знання дещо неактуальні.
Вакансії добре відбивають останні тренди. Якщо організації масово і спішно почали шукати співробітників, які спеціалізуються на якійсь технології, то й вам краще їй поцікавитися.
3. Оцінити, що чекає роботодавець
Цей пункт логічно продовжує попередній. Якщо довго стежити за вакансіями, можна помітити, як у них зміщуються акценти.
Сьогодні роботодавці вимагають щось уміти одними словами, а завтра вже іншими. Знаюча людина зрозуміє, що це та сама навичка. Але резюме часто перевіряє на відповідність вакансії або бот, або ейчар-початківець, який може не розумітися на тонкощах. Отже, неправильно обране формулювання скорочує ваші шанси потрапити до шорт-листу кандидатів на посаду. Саме читання вакансій допоможе зрозуміти, чого зараз чекають фірми, та скоригувати резюме та розповідь про себе відповідно до цих очікувань.
Важливими є і тренди. Наприклад, одночасно компанії починають вказувати як необхідну вимогу знайомство з тією чи іншою книгою. Отже, треба бути готовим, що вас про неї з великою часткою ймовірності спитають.
4. Не пропустити роботу мрії
У світі рідко все складається ідеально. Тому вакансії у чудовій компанії із чудовими умовами зустрічаються не щодня. Що там, швидше за все, навіть не щороку. І шанси на те, що така пропозиція з’явиться саме тоді, коли вирішите шукати роботу, вкрай малі.
Тому краще переглядати вакансії, щоб не пропустити бажану посаду.
5. Піддивитися за конкурентами
Компанії зазвичай намагаються тримати у секреті важливу інформацію: який продукт готують, чи планують розширюватись чи виходити на нові ринки тощо. Але вакансії дадуть поживу для роздумів. Може конкуренти шукають співробітника в новому регіоні. Або планують найняти спеціаліста з несподіваними вміннями. Або виглядають гуру тендерів, а ви не знаєте, що якісь конкурси взагалі проводяться. Тож подібна інформація зайвої не буде.
6. Мати план на випадок форс-мажору
Іноді неприємності трапляються. Людину можуть раптово звільнити або на неї впадуть додаткові витрати. Починати шукати роботу з нуля завжди непросто. Але якщо спеціаліст періодично переглядає пропозиції, то вже знає, хто та яких працівників шукає, які умови пропонує. Відповідно, кандидат зможе швидко зорієнтуватися та заощадити час.