У NASA повідомили, що 14 вересня в Центрі космічних польотів ім. Маршалла відбувся третій статичний вогневий тест прототипу перспективного ракетного прискорювача для пізніх місій Artemis, які також торкнуться польоту до Марса. Зменшений прототип прискорювача BOLE розроблено та виготовлено компанією Northrop Grumman. Вогневий тест прототипу дозволяє зібрати критичну інформацію про матеріали та вузли прискорювача для запуску серійного виробництва.
Перші три місії Artemis, одна з яких успішно завершена після повернення на Землю безпілотного корабля «Оріон», передбачають оснащення ракет-носіїв SLS парами старих твердопаливних прискорювачів, що залишилися від програми «Спейс шатл». Для місій з четвертої по восьму включно компанія Northrop Grumman виготовить п’ять пар модернізованих прискорювачів Flight Support Booster-2. Вони виготовлятимуться фактично за старими кресленнями і кожен отримає по додатковій п’ятій твердопаливній секції (оригінальні прискорювачі від «Шаттлів» складаються з чотирьох секцій).
Для дев’ятої місії «Артеміда» компанія Northrop Grumman готує нові прискорювачі BOLE (booster obsolescence and life extension). У перспективі вони стануть основою для надсилання місій на Марс. Корпуси прискорювачів BOLE будуть з композитних матеріалів, а не зі сталі, що зробить їх легшими за тієї ж чи навіть більшої тяги, а це означає виведення більшого корисного навантаження в космос.
14 вересня на полігоні NASA компанія Northrop Grumman провела треті статичні вогневі випробування прототипу прискорювача BOLE. Це зменшена копія майбутнього прискорювача, вогневі випробування якої також було проведено у 2021 та 2022 роках. Раніше треті випробування прототипу не планувалися. Компанія розраховувала провести третій вогневий тест на повномасштабному прискорювачі, що має відбутися навесні 2024 року. Можливо, знадобилися ще якісь дані для виготовлення повномасштабного прототипу.
Випробування 14 вересня пройшли успішно. Були зібрані дані щодо стійкості та якості матеріалів для захисту дюз та композитного корпусу від температурного впливу. Втім, інженери зазвичай відстежують режими роботи двигуна сотнями каналів одночасно, що дає достатній для аналізу виробу набір даних. Прискорювачі є вкрай важливими для програми «Артеміда». Перші 2 хвилини польоту вони забезпечують ракеті понад 75% тяги. 24-дюймовий прототип показав тягу 37 т, що для його габаритів вважається хорошим результатом.