В Україні посилять “ваговий” контроль на дорогах: що потрібно знати

    169

    Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман доручив посилити ваговий контроль на дорогах. Зараз, за різними оцінками, близько 50% транспорту їздить, порушуючи вагові норми. Отже, навіть вкладаючи в інфраструктуру космічні суми, – бажаного ефекту не досягти.

    Що змінить новий підхід до вагового контролю та чому без нього не обійтися – у матеріалі “Обозревателя”.

    Навіщо потрібно посилення вагового контролю?

    Прийшов час для реалізації прийнятої Кабінетом міністрів цільової програми з капітального ремонту доріг в 2018-2023 роках. Тільки в поточному році на фінансування галузі заплановано приблизно 50 млрд гривень.

    За словами глави уряду, проблему з українськими дорогами реально вирішити за три-п’ять років. Завдання амбітне, але реальне. Щоправда, за трьох умовах:

    – стабільні фінансові вливання;

    – контроль якості ремонту і будівництва доріг;

    – контроль експлуатації доріг.

    Ключовим елементом останнього пункту якраз і є виконання вагових норм. Адже основним фактором руйнування доріг є великовантажні автомобілі.

    “Порядок на дорогах, злагоджена робота на наших вагових комплексах – принципово важливе питання. Контроль має бути забезпечений. Ми витрачаємо мільярди гривень на будівництво, але транспорт навантажують і перевантажують, руйнуючи таким чином дороги. Мусимо це зупинити”, – заявив Гройсман.

    Більш рішучий підхід до проблеми став об’єктивною необхідністю, оскільки на прохання і заклики українські водії, на жаль, не реагують. Статистика говорить сама за себе. У 2017 році “Укртрансбезопасность” перевірила 458,796 тис. транспортних засобів на предмет габаритно-вагових норм. Зафіксовано 11,345 тис. порушень, що майже на 68% перевищує показник 2016- го. Тобто ситуація продовжує погіршуватися.

    Які вимоги і як проходять перевірки?

    Вагові вимоги до транспорту почали діяти в Україні з 2016 року. Правила дозволяють штрафувати і затримувати авто з перевантаженням.

    Вага автомобіля з вантажем може становити 38 тонн, контейнеровозів – 44 тонни. На спеціальних маршрутах норма збільшена на 2 тонни (до 40 і 46 тонн відповідно). При зважуванні допускається похибка в 2%.

    На око перевантаження визначити неможливо. Перевірку ваги в дорозі можна проводити на стаціонарних або мобільних пунктах вагового контроля.Перед стаціонарними пунктами вмонтовані кварцові сенсори, що визначають перевантаження ще в русі. Паралельно спрацьовують відеокамери, які фіксують, швидкість авто, а також час і дату.

    В Україні є і 78 мобільних комплексів. За винятком відеофіксації і віддаленого зважування, спосіб їх роботи схожий зі стаціонаром.

    Контролем за навантаженням транспорту займається Державна служба України з безпеки на транспорті. Втім, прем’єр-міністр пропонує залучити до цього процесу сили і засоби Міністерства внутрішніх справ: мова, перш за все, йде про камери спостереження.

    “У нас, наприклад, є 78 комплексів. Давайте поставимо камери, і все зробимо. Думаю, керівники МВС із задоволенням нададуть допомогу”, – пояснив Гройсман.

    А що з покаранням?

    Якщо вже вас піймали на порушенні вагових норм, за діючими нормами, ви отримаєте акт, згідно з яким доведеться заплатити адміністративний штраф – 1700 грн. Звичайно, за умови, якщо ви не оскаржите дії персоналу пункту контролю в суді – така можливість теж є.

    До речі, в порівнянні з європейськими країнами, штраф чисто символічний. Наприклад, в Угорщині за аналогічне порушення доведеться розщедритися на 30 тисяч гривень, а в Румунії на 25 тисяч. Можливо, саме тому Європейському Союзі вагові порушення зведені до мінімуму, а дороги там куди краще українських.



    • інші новини