YouTube сказав тверде «ні» дипфейкам та ШІ-плагіату, захищаючи права авторів на платформі. За даними The Verge, компанія починає розробку нових інструментів, які дадуть творцям контенту більше контролю над використанням їхнього голосу та образу, згенерованого штучним інтелектом.
Перший інструмент, що отримав назву «технологія ідентифікації синтезованого співу», дозволить артистам та авторам автоматично розпізнавати та керувати контентом YouTube, в якому їхні голоси імітуються за допомогою штучного інтелекту. Ця технологія буде інтегрована в існуючу систему ідентифікації авторських прав Content ID та запущена в рамках пілотної програми наступного року.
Рішення YouTube пов’язане зі зростаючим занепокоєнням у музичній індустрії щодо використання ШІ для створення копій пісень та голосів артистів. У відкритому листі, опублікованому раніше цього року, понад 200 артистів, включаючи Біллі Айліш (Billie Eilish), Pearl Jam (Pearl Jam) та Кеті Перрі (Katy Perry), назвали несанкціоноване ШІ-копіювання «посяганням на людський творчий потенціал» та вимагають від відеохостингу більшої відповідальності щодо цього.
Крім захисту голосів, YouTube на своїй платформі також розробляє інструмент для виявлення дипфейків осіб та образів авторів, акторів, музикантів та спортсменів. Однак система ще перебуває в розробці і не повідомляється, коли її буде запущено.
Крім цього, YouTube обіцяє боротися з тими, хто збирає дані з платформи для навчання ШІ-моделей. “Ми ясно дали зрозуміти, що несанкціонований доступ до контенту авторів порушує наші умови обслуговування”, – заявили представники YouTube. Однак це не завадило таким компаніям, як OpenAI, Apple, Anthropic, Nvidia, Salesforce та Runway AI, навчати свої ШІ-системи на тисячах завантажених з YouTube відео. Для захисту контенту від роботів-сканерів YouTube планує блокувати їм доступ повністю і для цього почне інвестувати в систему виявлення збору даних.
Також заявляється, що розробляються способи надання авторам більше можливостей щодо того, як сторонні компанії, які займаються ШІ, все ж таки змогли б використати їх контент на платформі, очевидно ділячись заробітками. Більш детальна інформація про це вийде пізніше цього року.