Українські біженці підняли ринок розкоші у Польщі

    29

    Громадяни України, які шукали притулку в Польщі через війну, суттєво вплинули на розвиток ринку розкоші в цій країні. За 2023 рік ринок предметів розкоші зріс на 12,2% і досяг 42,4 млрд злотих ($10,8 млрд). Це стало можливим завдяки заможним українським біженцям.

    Згідно з даними KPMG, основну частку ринку склали автомобілі преміумкласу та класу люкс, що становлять 60% загального ринку. Цей сегмент зріс на 7,1% до 25 млрд злотих. На другому місці – готелі та СПА, які зросли на 23,8% до 5,8 млрд злотих. Третє місце зайняли одяг та аксесуари.

    Попри загальне зростання ринку, середньомісячний заробіток багатіїв у Польщі впав на 14%, до 113,3 тис. злотих. Однак, як зазначив партнер KPMG Анджей Марчак, підвищення податків було компенсовано зростанням кількості людей з доходом понад 120 тисяч злотих на рік. Цьому сприяли висока інфляція, підвищення заробітних плат та наплив українських біженців, які працюють у міжнародних корпораціях.

    Українці активно відкривають бізнеси в Польщі. Якщо до війни відкривали 200 підприємств на місяць, то навесні 2022 року ця цифра зросла до 1700, а у 2023 році вже до 3000 на місяць. За останні два роки українці зареєстрували в Польщі 48 464 бізнеси.