
Глава Євротерміналу Олександр Ейсмонт висловився про те, що для вирішення нинішніх та майбутніх експортних завдань необхідно розширювати мережу сухих портів.
Наразі Україна опинилася у заручниках відсутності гнучкої, диверсифікованої системи логістики. Морські порти заблоковано. Більш ніж 22 млн. тонн зернових запечатані всередині країни. Ефективних та робочих альтернативних інструментів та логістичних маршрутів немає. Ніхто не припускав, що ситуація загостриться настільки, що військове вторгнення Росії спровокує загрозу продовольчої катастрофи.
Олександр Ейсмонт нагадав, що ми не можемо швидко та ефективно перебудуватися на нові експортні маршрути. Митниця не готова пропускати таку кількість наземного транспорту. До того ж, відсутні достатні потужності для перевантаження. І в цій ситуації виходом має стати широка мережа сухих портів із потрібним технічним оснащенням.
Олександр Ейсмонт, перевантаження вантажів та електронна документація
Сухий порт у традиційному виконанні не здійснює навантаження сипучих вантажів. І тому потрібна технічна база. Але, наприклад, якби такий запит був, коли створювалася інфраструктура Євротерміналу, то, на думку Олександра Ейсмонта, вони могли б реалізувати це за наявності інвестицій.
Однак у нинішньому вигляді вдалося втілити безліч опцій, які скорочують час процедур оформлення вантажів та дають змогу вирішувати логістичні завдання оперативно.
Наразі є запит на експорт зернових альтернативними маршрутами. Отже, ці маршрути необхідно з’єднувати сухими портами для швидкого навантаження. Якщо до кордону можна доставити с/г продукцію залізницею, далі потрібно обов’язково змінювати вид транспорту. З однієї простої причини. У ЄС ширина залізниці інша. От і все.
Експорт по Балтійському морю вже протестовано – Олександр Ейсмонт
З кількома ітераціями з перевантаження перший альтернативний маршрут з експорту українського зерна вже здійснили через Балтійське море.
Однак у нинішньому вигляді вдалося втілити безліч опцій, які скорочують час процедур оформлення вантажів та дають змогу вирішувати логістичні завдання оперативно.
18 тис. тонн кукурудзи доставили до Іспанії. Далі потрібно напрацьовувати та впроваджувати такі ж маршрути через Румунію, Польщу та країни Прибалтики, якнайшвидше, вважає Олександр Ейсмонт.




